ぷりん王子とぷりんママの日記

アクセスカウンタ

zoom RSS 北海道旅行 B

<<   作成日時 : 2009/08/05 18:03   >>

ブログ気持玉 0 / トラックバック 0 / コメント 18

一体、何日かかって書いてるんだか。。。
そもそも、この旅行は先月の20日に帰ってきてるハズ。
もうちょっと真面目にこまめに書かないとダメですねぇ。。。

画像


これは、2日目の晩です。
泊まった新富良野プリンス内にある「ニングルテラス」というところです。
小さな小屋がいっぱいあって、そこで、お土産等も買えます。
木の実を使った小物や、木工細工、ポプリや皮製品などなど。
お昼に行くのも良いかとおもいますが、
写真のように、晩に行くとライトアップされていて、とても良い雰囲気ですよ。

さてさて、3日目の朝です。
朝も早くに目覚めましたので、朝の散歩に出掛けました。

画像


この後ろ姿は、ぷグランマです。
とぉっても清々しい朝でして、気持ちよかったです。
(けど、気温は12度くらいでした。。。)

画像


雄大な景色にしばしウットリ。
気球に乗りたかったのですが、天候の加減で中止とのことで、
残念でしたが、この景色を見れただけでも良かったです。

最終日であるこの日のメインは、「旭山動物園」!!
旅行の目玉と言っても過言ではないかも。
で、旭山というだけあって、お山にあるので、園内、坂だらけです(笑)

画像


いちお、記念写真でモニュメント前で撮ってみました。
(東門です)

一番に見たかったあざらし館に直行!!

画像


ほんまに、筒の中を泳いでました。
行ったり来たりととっても楽しそうでしたねぇ。

画像


ホッキョクグマの泳いでるところを目の前で見るのは、ほんとに斬新。
迫力もすごくありました。

画像


ペンギンさんは、足元を見れば解るとおもいますが・・・
モッコリしてるでしょ?
たまごちゃんを抱いてたんです。
なので、トンネルを飛んでる(泳いでる)姿は残念ながら見ることはできませんでしたが、
代わりに良いものが見れました。
ちょうど、この時期が、ペアを作って、たまごちゃん抱くんだそうです。

画像


最近オープンしたオオカミの森。
暑さからか・・・だらりんと寝てました(笑)

動物たちの見せ方がほんとに工夫を凝らしていて、
見ていても、全く飽きませんでした。
もっと見ていたいって感じでしょうか。
あざらし、ホッキョクグマ、ペンギン館は、人気があり、
並ばなくてはなりませんでしたが、それだけの価値はありました。
ほんとに、行けて良かったな〜と思いました。

**********************************************

あっという間の3日間の旅行。
行くと決めたものの心配ばかりで、
とうとうぷグランマまで同行させましたが(正解だった)、
旅行に行けるんだって思いました。
飛行機に乗るのはまだまだダメで無謀だったというのが現実でしたが。
でも、それ以外では楽しめたので、ちょっと自信に繋がったかも。
また、行きたいなと思います。

**********************************************

*はみだし*

一度はやってみたかったアレを何の恥ずかしげもなくやりました。
(誰も居なかったからだけど。。。)

画像


テーマ

関連テーマ 一覧


月別リンク

ブログ気持玉

クリックして気持ちを伝えよう!
ログインしてクリックすれば、自分のブログへのリンクが付きます。
→ログインへ

トラックバック(0件)

タイトル (本文) ブログ名/日時

トラックバック用URL help


自分のブログにトラックバック記事作成(会員用) help

タイトル
本 文

コメント(18件)

内 容 ニックネーム/日時
ご無沙汰しちゃいました。
北海道へ行かれたんですね♪
いいなぁ、北海道。
北海道も珍しく蝦夷梅雨になってると聞いたんですが、天候にも恵まれたようですね。
富田ファームや旭山動物園、かなり昔に行ったっきりですが、変わってるみたいです。
さらに観光客も増えて色んな部分で改良されてるんでしょうね。
広大な北海道の大地に行くと佐渡の小ささに愕然としちゃいますわ(;´▽`A``

今日は、ラムにお見舞いのコメントありがとうございました。
お陰様で、今朝はかなり良くなりました。
今日一日、ゆっくりとさせれば明日には全快ではないかと思います。
温かいお心遣いありがとうございました。
ちゃあ
URL
2009/08/05 18:17
はじめまして「女性ブログランキング」です。
女性専用のブログランキングを始めました。
ランキングに、ぜひ登録して頂きたくコメントさせて頂きました。

ヤフー、グーグル等の大手検索サイトで「女性ブログランキング」のキーワードで現在1位を獲得中です。
ランキング登録者の方にご使用頂ける推薦リンクや、テロップ機能があり登録者の方のSEO対策にも有効です。
その他にも、楽しく有効に使って頂く為に新しい機能も随時増やしています。
当サイトはランキング専用バナーをブログに貼って頂く事が必須となっておりますが、
一緒に発展していけるように頑張りたいと思いますのでご協力お願い致します。
ランキングに登録して頂き、ランキング用のバナーをブログに貼られることにより大
手検索サイトにあなたのブログが表示されるようにSEO対策しております。
お手数ですが、『女性ブログランキング』で検索し、一度ご覧になってみてください。
是非参加して頂きたく思っていますのでご検討宜しくお願いします。
女性ブログランキング
URL
2009/08/07 08:40
It's awesome for me to have a website, which is good designed for my know-how.
thanks admin
Jake
URL
2017/04/27 18:49
Why viewers still use to read news papers when in this technological world everything is presented on web?
Roman
URL
2017/04/28 16:43
Good day very nice website!! Man .. Excellent .. Amazing ..
I'll bookmark your site and take the feeds additionally?
I'm happy to seek out numerous helpful information right
here within the publish, we want develop more strategies on this regard,
thank you for sharing. . . . . .
Amparo
URL
2017/05/03 13:29
Valuable info. Fortunate me I discovered your site by accident, and I am stunned
why this coincidence did not took place in advance!
I bookmarked it.
Izetta
URL
2017/05/03 21:50
Hi there! This post could not be written any better!
Reading this post reminds me of my previous room mate!
He always kept chatting about this. I will forward this article
to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!
Bert
URL
2017/05/21 14:59
Stunning quest there. What happened after? Take care!
Kitty
URL
2017/06/21 17:03
As the admin of this web page is working, no doubt very
quickly it will be famous, due to its quality contents.
Flynn
URL
2017/06/27 02:30
These are in fact impressive ideas in about blogging.
You have touched some good things here. Any way keep up wrinting.
Alexis
URL
2017/06/27 06:08
Thanks for finally writing about >kC_s@B ___q___C}}_記/EFu_u_O <Liked it!
Onita
URL
2017/06/27 06:09
My brother suggested I would possibly like this blog.
He used to be entirely right. This submit truly made
my day. You can not believe just how a lot time I
had spent for this information! Thank you!
Juana
URL
2017/06/27 06:48
Loving the information on this web site, you have done outstanding job on the content.
Amie
URL
2017/06/27 06:51
Hi, Neat post. There is a problem with your site in web explorer, may test this?
IE nonetheless is the market leader and a large element of other folks will miss your magnificent writing due to this problem.
Madge
URL
2017/06/27 09:28
My brother recommended I may like this blog. He was once entirely right.
This submit actually made my day. You can not imagine simply how a lot time I had spent for this information! Thank you!
Katlyn
URL
2017/06/30 20:57
I leave a comment each time I appreciate a article on a
website or if I have something to valuable to contribute to
the conversation. It's caused by the passion communicated
in the post I looked at. And after this article kC_s@B ___q___C}}_記/EFu_u_O.
I was actually moved enough to post a comment :) I actually do
have 2 questions for you if it's allright. Is it simply me or do some of the responses appear like they are written by brain dead folks?
:-P And, if you are writing on other sites, I would like to keep up with you.
Would you make a list the complete urls of all your social
pages like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?
Malcolm
URL
2017/07/04 15:52
What's up i am kavin, its my first occasion to commenting
anywhere, when i read this post i thought i could also make comment due to this
sensible paragraph.
Sung
URL
2017/07/05 16:28
I'll right away grasp your rss as I can't to find your email subscription link or e-newsletter service.
Do you have any? Please allow me understand in order that I may subscribe.
Thanks.
Justine
URL
2017/07/20 03:54

コメントする help

ニックネーム
URL(任意)
本 文
北海道旅行 B ぷりん王子とぷりんママの日記/BIGLOBEウェブリブログ
文字サイズ:       閉じる